Monday, March 19, 2012

mak saya memang betul !!


`sopee, wana pengsan!!!`
kedengaran suara roomate saya c wan memanggil-manggil.. bila tengok bawah, kelihatan wana yang terkulai layu di pangkuan wan.. memang betul wana pengsan..
bah. saya pun apa lagi.. terjun katil dan dalam keaaan yang cemas turun bawah panggil2 semua yang ada di sana.. dan memang kebetulan hampir semua housemate ada di ruang tamu tengok tv3, mentor bha pulak time tu...
dorang pun cemas2 naik atas.. semua agak bingung mo buat apa.. semua mau call kenalan masing2 cari transport mo hantar budak pengsan ni pi hospital.
malangnya..
semua teda kredit.. huhhhuuu
saya yang tengah on9 FB time tu sempat pula chat the guy capital letter S tanya2 dia di mana.. kot2 la dia yang boleh tolong kami.. tapi, dia pula berada di luar kawasan kan. hmmm
hampa :(
nasib ada 1 housemate yang baru balik, so pinjam la fon dia call sir Raizul, the hero of this scene merangkap warden kolej kan..
agak2 10 minit kemudian sampai la juga van kolej untuk membawa kami, membawa wana yang suda 30minit pengsan x sedar2 ke unit kecemasan HQ.
sampai di hospital baru tenang.. sal memang wana kena bawa doktor check da kan...

mak saya memang betul..
baru kemarin balik kampung, ada kenduri di ruma.
ada la jg sesuatu yang berlaku di sana then mak pun bising2 ..
yalah, mak bagi nasihat.. mak cakap tentang keprihatinan dalam diri masing2..
kepentingan mengambil berat antara sau sama lain antara kami adik beradik..
mak cakap, kita harus alert!! setiap panggilan kita harus prihatin.. sebab mana la tau kalau2 panggilan tu adalah panggilan emergency kan..
tengok la kejadian wana pengsan ni.. mungkin saya kurang perhatian dengan wana bila wana mengadu sakit.. tup tup pengsan daaaa..
adalah la juga rasa bersalah dengan wana.. kesian dia sakit.. ingatkan sakit besa2 macam selalu..
tapi itu la pengajaran.. lepas kejadian ni berlaku memang automatik ingat semua kata2 mak masa di kampung kemarin.. :)
sebab tu saya cakap, mak saya memang betul
saya sayang mak saya :)

No comments:

Post a Comment